Nytt år - nya beslut=)

Jaha! Då var vi inne i 2009.
Förra året gick rekordsnabbt och jag gissar att detta året lär susa förbi lika snabbt!
Planerat är i alla fall en resa till Teneriffa i April o jag kan inte få nog av tanken att komma i väg med hela familjen, min underbara mamma o brorsan med familj.
Allt detta är möjligt tack vare min otroliga mamma=)

Beslut (eller nyårslöfte) då? Japp, mängder (som vanligt)!
Till en början ska jag träna mer! Fler långa promenader, inte hoppa över simningarna på Torsdagar och helt enkelt bli "tightare" (JUST DET!!!).

Jag ska fortsätta att gå ner i vikt. Innan jul var jag nere i -5,5 kg. Men DET har förändrats under jul/nyår (och inte till det positiva)=( Men NU är det dags igen! STYRKA, "Jävlar-anamma" o Karaktär ska bli mina ledord i kampen för att vikten ska rasa! Det är bara att sätta fart!

Dagen före nyår var jag och mamma o shoppade i Kungshamn på mellandagsrean. Jag fick en klänning, en ursnygg kofta o två par jeans. Allt från min mamma! Tack!!! <3

Jag har även shoppat lite för mina födelsedagspengar jag fick av farmor o farfar=) Jag fick tag i en kappa, 2 toppar, vantar, chockrosa tights etc. Allt på LEKFULLT i Munkedal=) Tack farmor o farfar!!!

På nyår hade vi folk här (det är ju inte så lätt att flytta en familj på 6 pers samt hitta sängplatser till lika många.....hm).
Jättemysigt och trevligt, måste jag säga=)
Marie-Louise o Bernt kom ner från Hallstavik (Sthlm-trakten nånstans), Sanny, Ida o Neo var här samt Sara.
Egen bartender hade vi (Sara har precis gått färdigt bartenderutbildningen) som bjöd på "frozen banana daquiry" bla. Skitgott=)
God mat, trevligt sällskap o kul kväll=) Champangekorkarna har flugit lika högt som raketerna=)

Dagen efter fyllde jag år, men fick börja öppna presenter dagen före=)
Av min mamma fick jag en sminkväska (med OTROLIGA mängder smink), av mina barn fick jag duntofflor och en otroligt söt lykta som är ett hus, av min gubbe fick jag en ny KAMERA (!!!!!!!), av Sanny, Ida, Neo, Marie-Louise o Bernt fick jag ett minneskort till kameran samt en otroligt söt tomte=)
TACK ALLA=) jAG ÄR SUPERNÖJD OCH NI ALLA HAR GJORT MIN FÖDELSEDAG TILL NÅGOT MINNESVÄRT=)

I går var vi på kalas hos Ida! Hon fyllde hela 20 år=) GRATTIS GUMMAN......hoppas du hade en kul kväll!!!

Well, nu ska barnen snart i säng. I natt har vi en extragäst som sover här med grabbarna! I natt är det källarmys som gäller med film o övernattning!
Vi får väl se hur många av dom som faktiskt sover i källaren i natt=)

Kort från allt firande kommer en annan dag.......nu ska jag knapra kex o ost.........MUMS=)

Ha en bra kväll!
Kram Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0