Helgen som varit

I helgen har det hänt mycket!!!
Fredagen jobbade jag sent o slutade inte förrän 17. Liiiite sent på en fredag tycker jag, men helgen kom ändå=) Fredagen var också den dagen apoteket här i Hunnebo blev rånat. OTREVLIGT!!!! Någon (jag vet vem) ville åt tabletter=( Trist och tragiskt! Lite inside information fick jag av en som fanns på plats när det hände!
TUUUUUR att det inte hände något med människorna som jobbade samt de som var där!

Oliver, Timmie o Joel var på disco på kvällen. Joels FÖRSTA DISCO=) Så här glad var han när han kom hem:

Humöret var på topp och han hade haft så kul=) Tyvärr var humöret som bortblåst en stund senare, när han insåg att det var för sent för att spela playstation o dator samt att vi vuxna såg på tv!!!! Tjusningen (???) med 6-åringen är nog att dom ena stunden är jätteglada, för att i nästa stund sura och nästintill riva huset. I alla fall min 6-åring! HUUUUUR ska det bli när han blir tonåring???

Natten mellan fredag o lördag hände något tragiskt. En man, endast 27 år gammal, omkom på väg hem från krogen i Kungshamn=( En arbetskamrat till en kompis!!! Ofattbart och orealistiskt!

Lördag hade vi huset fullt av ungar.......som vanligt! Lördagsgodis blev inköpt på kvällen och myset framför teven var ett faktum.

Jag o Malin hade planerat en kväll på krogen=) Ett par öl o bara sitta och prata en stund var vår vision!!!
Jag gjorde mig i ordning och när Malin kom drog vi i väg. Döm om vår förvåning när vi kom dit och det var STÄNGT!!!!!
Det var bara att vända hemmåt och planera en annan dag=( SURT SA RÄVEN!!!!

I dag har jag tagit hand om hemmet=)
Bäddat rent i alla sängar (det tar en stund kan jag lova. 6 sängar!!!), tvättat, vikt tvätt och burit upp all tvätt till garderoberna. Rensat lite på barnens rum, lagat mat och röjt i största allmänhet. Skönt är det nu när det är färdigt=)

Oliver o Timmie har varit på kalas hos en klasskompis o Joel har varit hos en kompis.

Nu ska jag snart i säng=) I morgon har jag en lååååång dag igen (VARJE MÅNDAG). Bilen rullar härifrån 6:15 i morgon och rullar tillbaka först 20:00. En fruktansvärt lång dag!!!

På fredag ska jag ta semester=) Jag ska lassa in hela familjen i bilen för att dra till Uddevalla och fixa pass=) Nu börjar resan till Teneriffa närma sig med stormsteg och jag längtar sååååååå mycket!!!!

Nej, so long!
Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0