"Stycksaker"???

Jag har precis kört Oliver o Timmie till en kompis och på vägen lyssnade jag på Mix Magapol och en diskussion som dom hade. Det handlade om "stycksaker"!!! Alltså dom små chokladbitarna i affären som man kan köpa. Ofta har dom ett specialpris, typ 3 för 10:-.
Diskussionen handlade om varför det heter stycksaker och inte chokladbitar eller annat. Och det kan man ju lugnt fråga sig. Jag håller helt med om att den enda gången man ens använder ordet "stycksaker" är ju i affären och inte hemma. Hemma säger man ju inte gärna att "jag ska gå och ta en stycksak.

Eller??? Håller ni med om det?

Har ni andra exempel på ord man endast använder vid ett specifikt tillfälle eller ställe och sedan inte annars???

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Anonym

D där e bara onödigt vetande...

Suck, orkar inte blanda mej in i diskussionen..

Haha

2008-09-06 @ 14:37:58
Postat av: M.J

Fårn mej Marie.. haha,..glömde, så ja blev anonym.. hmm, varför kunde ja inte bara låtit d vara så..

Trött ja blir på mej själv.. haha

2008-09-06 @ 14:38:51
URL: http://marijj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0