Gruvar inför i morgon!

I morgon är det begravning.
Inte roligt=(
Det kommer att bli en lång dag med mycket känslor.
Från början bestämde jag och Jiggan att barnen inte skulle dit, men nu har min mamma ordnat ett alternativ för dom.
När begravningen är över åker jag hem och hämtar Oliver, Timmie o Joel för att sedan åka tillbaka till kyrkan.
Där får dom i lugn och ro säga hej då.
En otroligt bra lösning för alla!!! TACK MAMMA=)

Efter middagen i dag har barnen ritat teckningar till i morgon.
Oliver ritade när dom plockade svamptillsammans.
Timmie ritade när han låg i kistan (med en ledsen sol som lös in genom kyrkofönstret).
Joel ritade ett hus där de står tillsammans utanför (samma hus han gav till honom innan han dog).
Vi rullade i hop teckningarna och fäste med fiskelina runt om (så att han kan fiska i himlen).
På varje fiskelina har vi fäst en sak som symboliserar vem han var.
En nyckel - så han kommer in i huset Joel gjorde till honom
Ett spelkort (hjärter ess) - för att han tyckte om att spela kort och nu har ett ess i kortärmen så han alltid vinner
Ett flöte - så han kan fortsätta med sitt älskade fiske

Ludvig kommer inte att följa med i morgon (han är för liten känner jag) men han även han har ritat.
På hans fiskelina fäste vi en fiskekrok med ett sänke (också det för att komplettera fisket)

Under tiden barnen ritade hade vi långa konversationer om döden, om var man tog vägen, om "spöken" (eller andar), om känslor och mycket mer. Skönt att barnen börjar att öppna sig även för mig.
Det kändes riktigt skönt efteråt!!!

Nu ska jag krypa till sängs och hoppas att John Blund hittar mig snabbt och kan strö lite sömnpulver i mina ögon......det behöver jag.

OJ!!!!! Glömde........Ludvig räknar till 12 nu=) Han har gjort det flera gånger! HELT OTROLIGT!!!!! Han har nyss fyllt 2!

God natt=)
Kram Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0