Brödbak

I går kväll läste jag Maries blogg och blev inspirerad till att baka. Anna och Marie (och Kristin, tror jag) bakade bröd och jag blev bara så sugen.
Så det har jag gjort i dag=)
Bakat underbart, doftande och smälter-i-munnen-bröd!
Det har jag nu utfodrat 6 ungar med=)
Oliver o Timmie har nämligen dambesök ;) Det ska börjas i tid!!!

20 minuter innan jag skulle baka ut bröden var jag bara TVUNGEN att göra rent ugnen.
Egentligen var det ingen panik, men jag skulle göra det just då.
Jag fixade med såpa och värmde upp och insåg att jag ALDRIG hinner tills deadline.
Så varmt som attan var det när jag i ett tappert försök skulle skura ur.
DÅ VILLE LUDDE HA MIN TID!!!! Han var jätteledsen, så jag satte mig i soffan med honom och hoppades att klockan skulle stanna ett ögonblick........så jag hann!!
Jiggan fick sedan ta ugnen medan jag bakade ut bröden=)

Om en stund ska middagen påbörjas. I dag blir det köttgryta och ris (potatis för en del familjemedlemmar).
Mums=)

Vi hörs senare=)
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: SaraLjung

Ja, jag ska inte ha med mig mycket alls. Min moster ska rensa garderoben också när jag är där =) hon har jättesnygga kläder ;)

Haha, inget som du hade gjort?, då har jag ganska stor frihet med andra ord =P haha.

Ha det så bra i kalla Sverige, jag ska SOLA OCH BADA i californien =)

Kram

2008-10-25 @ 17:31:56
URL: http://saraljung.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0