I skrivandets tecken!

I dag och i morgon har Joel ledigt från dagis pga studiedag (liksom alla andra barn på dagis). Och det har märkts på hemmafronten! Vid ett tillfälle hade jag 4 stycken nyblivna/blivande 6-åringar, en 1,5-åring, två 8-åringar och en 11-åring! MASSOR med ungar! Dom åt, sprang, lekte (både inne o ute), skrek o gapade samt försökte sig på att hitta något kul att göra! Vad gör man då???? Jo skriker åt hela bunten att dom ska gå UT och det NU på stubinen! Det funkar INTE att ha 8 ungar i ett hus!
Jag undrar hur en 10-barnsfamilj har det hemma???

Oliver o Timmie har haft klassresa till Dinleskolan i dag där de fick titta och klappa massor med djur. Dom berättade massa roliga saker=) Allt skrevs sedan ner i varsin bok som Oliver, Timmie o Joel fått!
 Här skriver Oliver i sin bok=) Och så här såg det ut!

 Och Timmie=)
Dom har blivit så duktiga på att skriva och läsa nu, mina stora grabbar=) Det har gått så fort! (En typisk kommentar från en mamma=)......)

Joel har också börjat att skriva och faktiskt börjat rita lite mer! Det intresset har aldrig funnits!!! Men nu=)
Han försöker även att stava sig igenom ord och lyckas riktigt bra! Snart har jag tre skrivande och läsande barn=)
 Och här kommer Joels fiiiiina döskalle=)

Sedan var det dags för läsläxa för båda stora grabbarna samt matteläxa för Oliver!
Ludvig passade på att ta över uppmärksamheten under tiden!


I dag har vi även ätit jordgubbar som Joel, Ludvig och jag var och handlade tidigare i dag! Mums med jordgubbar!!!
Inte svenska......men goda ändå=)

Jag har hunnit att rensa ytterligare några rabatter i dag och har nu bara en liten rabatt kvar=) Skönt.......nu kan jag ha "rabattro" i någon vecka=)
Ludvig har som vanligt sovit en stund mitt på dagen......och i dag sov han i 1,5 timme=) Skönt, han behövde det! Han vaknade - och somnade igen! Han var sedan sååååå svår att väcka! Men i dag var en tröttdag för honom så han somnade som en stock igen vid 19-tiden=)

Så här skönt sover han i vagnen! Önskar att jag kunde krypa ner bredvid honom=)

Annars har det varit som vanligt hemma hos oss!

2 dagar kvar tills vi åker till Danmark=) Det ska bli såååå skönt! Jag älskar mina barn över allt annat.....men i bland behöver man liiiite distans till tillvaron! Och det kommer jag att få i Danmark=)

Kram på er alla=)
Maria

Kommentarer
Postat av: Anna

Maria! Dina kommentarer gör mig så glad :) Tack!

Ha en bra och solig dag!

Kram

2008-05-22 @ 07:36:06
URL: http://annacsvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0