Tillbaka=)

Nu var jag då äntligen här igen, efter några dagar av frivilligt bloggstopp! Det har som sagt hänt sjukt mycket i helgen........saker som bara inte kunnat vänta! Om vi tar det från början!!!

Onsdag kväll:
Då var jag och Nova på Kanten=) En rolig kväll, men tyvärr väldigt dåligt med folk! Vid 01:30 anslöt Sanny, Ida, Nutte o Robin! Skum tid att komma på när Kanten stänger 02:00......men dom kom i alla fall=)
Efter att ha pratat med Marie i telefon bestämde vi oss för att fortsätta till den festen efter att Kanten stängt! På något sätt (hmmmm.....vet inte hur) fick jag för mig att det var i SFS lokaler......men icke! Där var det bäcksvart! Efter telefonkontakt med Marie fick vi reda på att det var mitt emot "Swedefish" (hahahahaha.........Marie du e för skön)! Vi fortsatte dit och hittade efter många om och men MARIE!
Väl inne fanns Marie o Linda samt cirka 20 polacker! Inget ont om polacker......men vi ville gå hem! Vilket vi också gjorde.
Vägen hem var tidvis nattsvart (blindtarmen), men vi klarade det också=)

Tordag:
På Torsdagen stod en hel massa saker på schemat! För tillfället kan jag inte komma på exakt vad vi gjorde, men jag vet med all bestämdhet att Jiggan spacklade Olivers o Timmies rum, vi käkade tacos och Joel sov hos Liam. Jag har en svag aning av att barnen hade en hel hord med kompisar här också!
Hmmmm, hur kan dagar bara "försvinna" i minnet?

Fredag:
På fredagen inledde jag, Oliver o Timmie dagen med att köra allt papper och alla kartonger till återvinningen (OBS! Två fulla sopsäckar!) Skönt att bli av med det!
Vi fortsatte sedan till Sotenäs Trä där det var överfullt med folk! Alla badgäster var nog på jakt efter diverse prylar för att fixa sommarhus/trädgård. Vi lyckades till slut få med oss färg hem till grabbarnas rum och jag var sååååå nöjd! Grått blev det (eller skulle bli)! Men det visade sig senare när Jiggan målade att den var grå med lite stänk av blått i! Men det gjorde ingenting.....grabbarna (och jag) är supernöjda! Dock blev det inga rosa döskallar och blåa färgpartier, men vi kom överrens om att köpa "stickers" eller vad det heter i olika modeller!

Medan Jiggan målade var jag chaufför åt alla håll! Oliver o Timmie var hos en kompis, jag handlade o Joel var hos Liam. Senare när Joel kommit hem så försvann han och Liam bort till Nova! Nova var här och tog med sig Ludde hem till henne. Under tiden fixade jag med tvätten för att sedan ansluta mig till alla hos Nova! Där var det som vanligt fullt med barn överallt och Ludde hade SSSSÅÅÅÅÅÅÅÅ roligt!

Jonna (Novas yngsta) hade tidigare på dagen varit på vårdcentralen för att hon under natten haft hög feber igen!!! Dom ville för säkerhets skull skicka henne till NÄL för att kolla lite extra och iväg åkte Jonna o Micke. Efter ett tag fick dom återvända hem för att, nästan, i Hallinden behöva tillkalla ambulans=( JONNA KRAMPADE OCH SLUTADE ANDAS;( PANIIIIK måste ha varit en underdrift! Väl inne på NÄL var hon hyfsat pigg men fick stanna över natten. På kvällen hade hon upprepat händelsen i bilen=( Stackars lilla gumman, hon höll på att skrämma livet ur oss alla!!!

Jag fick klippt Oliver o Timmie i dag också=) Mycket bättre o skönare inför varmare väder=)

När Joel åkt till Oscar för att sova där och Timmie, Oliver o Ludvig somnat satte jag i gång med att skura altanen med tralltvätt! Min mamma förklarade hur enkelt det var:
"Du stryker på tralltvätten på altanen. Vänta 10 minuter och ta sen en svamp och TORKA av. Skölj med vatten och smutsen är borta."
Hahahahaha! SÅÅÅÅ lätt var det INTE!
Jag strök på tralltvätten på altanen, väntade 10 minuter och tog sedan en svam och TORKADE! Borta!!!! ABSOLUT INTE!!!! Jag la mig ner på alla 4 och skurade o skurade o skurade igen! Det tog enormt med tid! Slutligen gav jag upp, tog slangen och sopkvasten i händerna och skrubbade!!!!! Till slut gick smutsen bort! TVÅ TIMMAR SENARE!
Nu vet jag hur jobbigt det är att utföra sporten curling! För jag lovar.......om folk såg mig på altanen under tiden, trodde dom nog troligen att jag övade för curling-VM!
Nästa år ska denna aktivitet planeras bättre i förväg och med rätt verktyg!!! Men.......fint blev det i alla fall!

Lördag:
Denna dag var uppbokad av konfirmation. Joel kom hem mitt i natten från Oscar (hämtades efter att Oscars föräldrar ringt) och hade vaknat otröstlig! Och skönt var det att ha min lille parvel hemma!
Joel inledde dagen med att få feber. Inte så farligt hög......utan hjälpligt med alvedon i kroppen!
Kläder ströks o allt planerades! Jonna kom hem och hade inte feber längre!
När vi väl kom till kyrkan gick det inte att komma in! Det var helt överfullt av förväntansfulla släktingar och vi hamnade (tillsammans med flera andra) utanför. Vi tänkte att detta skulle vara över på cirka en timme......men icke sa nicke! Klockan tickade.......sång där innifrån......klockan tickade.......prästen pratade.......klockan tickade.......barnen hungriga........klockan tickade........JAG hungrig!!! Till slut, när klockan var 17:00 var det äntligen dags för Melissa att glida in i församlingshemmet! Mat dukades fram och efter det Novas gudomliga tårta med hallon i=) Mums=) Alla var nöjda och glada!
Jonna fick återigen feber=(
Väl hemma fick barnen lördagsgodis och sedan var det bums i säng!

När barnen somant kom svärmor, Tamman, Krister o Ylva. En trevlig kväll med lite gott att dricka och många glada skratt=)

Söndag:
Jag började dagen i dag med att bära undan allt från altanen och att sopa! Det var gjort strax efter 07:00=) Har man morgonpigga barn så har man=))))
När Jiggan vaknat till greppade jag penseln och oljade och oljade tills jag trodde ryggen skulle gå av! Jag pausade en stund, somande Ludde och fortsatte! Jiggan fixade städningen på Olivers o Timmies rum så att det gick att flytta tillbaka sängarna och allt sånt!
Altanen blev till slut inoljad, vilket jag tvivlade på ett tag! Den är större än man tror!!!
Sedan lades köttet i marinad, vitlöksröran fixades och salladen gjordes i ordning. En snabb uppröjning hann vi också med=)
Joel har varit helt utslagen i dag=( När han får feber så får han verkligen SKYHÖG feber! Han har spenderat mesta tiden i dag i soffan......mestadels liggandes! Han försökte komma ut och äta, men det gick inte=( Han fick ta med sig maten in till Tv:n och petade i sig pyttelite där inne!
Till slut blev köttet färdigt, alla tillbehör var också klara och det var dags att sätta sig för att äta=) MMmmmmm.....jag älskar grillat=)
I dag blev det en hel hög som grillade! Det var vi i vår familj (6), Tamman o Angelica (4), svärmor (1), Sanny, Ida o Neo (3). Totalt 14 pers=)

Efter alla rullat hem var det duschen som gällde för 3 av mina 4 pojkar! Joel var INTE tvungen att duscha pga febern! Han låg i soffan! Inte kul alls att vara sjuk=((

Det var ungefär det vi har gjort i helgen=)
Här kommer självklart ett antal bilder från allt också! Jag har försökt att sålla för att inte ha kilometervis med bilder!
Håll till godo=)

           
1: Joel har gjort en egen "loppa" på dagis=)
2. Ludvig helt uppslukad av något på tv:n
3. Ludvig somnade själv medan han tittade på tv! Händer inte ofta!!!
4. Olivers o Timmies avklippta hår!
           
1. Ida med en strålande glad Neo
2. Ludvig fullt sysselsatt med att äta tårta. På sitt vis=)
3. Nova med en febrig Jonna
4. Maria o Per i vilt slagsmål=)
           
1. Sanny o Neo
2. Nova o Micke (som tror han e sååååå cool, hahahaha)
3. Teo poserar med en glass
4. Carola med allra sötaste lillkillen Albin
               
1. Christian (Krille, Nutte, Seckel......välj vad ni vill=)
2. Konfirmanden i egen hög person
3. Carro har påbörjat avdukningen
4. Per......som tror han är såååå snygg.....hahahahaha
           
1. Jonna med massvis med feber
2. Barnens norske vän Daniel=)
3. Joels söndag
4. Oliver, Timmie o Ludvig byggde medan vi förberedde grillningen
           
1. Svärmor rullar Neo
2. Ida fullt involverad i en diskussion
3. Emmy dukar till barnen
4. Sanny hade en "bad hairday" och ville inte vara med på kort! Men jag fick han=)
           
1. Joel i ett försök att vara uppe......5 minuter senare låg han i soffan igen
2. Oliver o Timmie var pigga i alla fall
3. Liam fullt sysselsatt i leken
4. Jiggan - grillmästare
           
1. Tamman väntar på mat
2. Ludde stoppar munnen full av majs o Joel visar hur man gör
3. Neo sov en stund
4. Angelica på plats i köket

Dagens favoritbild:
image247
Två underbara personer i mitt liv=) Ludvig o Melissa

Oj då......det blev ganska långt inlägg i dag! Hädanefter ska jag försöka att lägga in lite oftare så att det inte blir milvis att läsa!

Nu är det slappardags=)
Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Tante Maja

Så mange fine bilder....... Dere har hatt det godt på ettermiddagen ser jeg MMMMMM mums med grillmat. Glem nå ikke og blogge i morgen så vi,spess jeg, kan få vår lille dose "nytt" hihi. Bilder er bra. Stor kram og natti natt

2008-05-04 @ 23:07:06
Postat av: M.J

Faan vilka udnerbara kort...
O HÄNDELSERIK vecka...
JAg, ja bara jobbar!!!

=)

2008-05-05 @ 13:42:52
URL: http://www.marijj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0