The day today=)

I går gjorde jag ett tappert försök till ett inlägg! Skulle BARA fixa det sista......och VIPS så var allt borta!!!
Gick inte att hitta nånstans, så jag gav upp!

I dag ska jag INTE ge upp!

I dag har varit en helt underbar dag=) Barnen har varit så lugna och mysiga och allt har nästintill klaffat=)
Bättre kan det inte bli!

Dagen började med fika hemma hos Linda. Ludvig var uppslukad av alla Felix leksaker.......traktorer, lastbilar o bilar......så klart=) Skönt att sitta och prata med någon vuxen.....det händer inte alltför ofta i ett barn fullt med ungar!
När jag ändå var hos Linda tänkte jag att jag skulle passa på att säga hej till Marie! Men hon SOV (inte helt otippat).
Jag hörde några väl valda ord innifrån lägenheten och sängen skuttade av raseriutbrottet av att bli väckt! Hahahaha, hur kul som helst=))
Hon fick liiiite dåligt samvete och ringde senare! Underbart=)
Men Marie! Innan jag fick barn var mitt morgonhumör värre än ditt......så det är LUGNT! Been there - done that=)Love to you girl=)

Vi har satt upp ett tält i dag som barnen fick av mormor och Sigge! Ett 2-manstält.......men det ser ut som ett 1-mans! Timmie kiknade av skratt när vi satte upp det=) Döm själva!!!
Ludvig har i alla fall haft otroligt kul i tältet i dag......alldeles lagom storlek för honom=)))
 Se......han kan till och med stå upp i det=) Ett kanontält för barnen!

Barnens farmor och faster Nova med barn promenerade förbi och Ludvig följde med! Under tiden slängde jag i en tvätt, röjde här hemma och påbörjade maten! Skönt att få det gjort=)
När dom kom tillbaka fick jag en ljuvligt doftande bukett med liljekonvalj av Jonna! Raringen=))

Jag hann till och med att rensa lite i rabatterna=) Konstigt att ogräset växer så snabbt och det som egentligen ska växa inte alls växer lika snabbt! Hmmmm......någon som har en bra teori?
När rensningen var färdig ville Oliver o Timmie vattna......vilket dom glatt gjorde=)
Det är verkligen snustorrt (hmmmm.......konstigt uttryck! Snus är ju INTE direkt torrt) överallt nu!
Skulle verkligen inte skada med lite regn nu......men önskar jag det så lär det väl spöregna i flera veckor! Så jag önskar INTE att det ska regna!

Värmen har kommit tillbaka i dag=) Underbart att man åter igen kan gå ut utan att palta på sig en massa kläder!

Oliver o Timmie var som vanligt på judon och under tiden somnade Ludvig som en stock! Han var helt utmattad grabben! Han sov endast 35 minuter i dag.......så inte undra på det!

Joel har varit min lilla sockertopp i dag. Helt underbart att få såna dagar med sina barn. Det väger upp allt annat=)
Han kan vara en liten retsticka min lille Joel, men i dag har han varit såååå gullig mot alla!
Undras just vad han lurar på!!!

Jag är totalnöjd med min dag och hoppas på en lika bra dag i morgon=)
Ryggen känns bättre i dag......och skönt är det=)

Lite blandade kort:
           

1: Joel
2: Timmie o Ludvig
3: Alla grabbar spelar spel med pappa
4: Spjuvern Ludde
5: Jiggan trimmar gräset

image354
Ett underbart kort på en funderande 7,5-åring=) (Oliver)

Nu ska jag packa matsäck till mina skolpojkar tills i morgon! I morgon ska dom på klassresa=)
Spännande=)

God natt alla där ute=)
Kram Maria


Kommentarer
Postat av: Anonym

hejsan!

hoppas allt är bra!
jag undrar om du kanske hade kunnat rösta på min hund i en tävling hon deltar i.
om du tycker hon är söt såklart :)

www.enlitentax.blogg.se

2008-05-20 @ 22:41:21
Postat av: jenny

hoppas du haft en bradag!

2008-05-20 @ 22:42:53
URL: http://jnyyy.blogg.se
Postat av: Maria

Min blogg kommer snart att flyttas och under tiden kommer jag inte att kunna göra några inlägg!
När jag är tillbaka igen är det samma adress som gäller!
Hoppas på snabba ryck från "bloggflyttarna"=)
Kramar Maria

2008-05-21 @ 12:53:59
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0