Tandlossning, hundvakt o pinsamheter!

SOM VANLIGT i familjen Herdebrant har dagen varit fylld med händleser. I dag känns det inte som om jag gjort så mycket, bara "lallat" runt! Men, det kan vara skönt det också i bland!

När vi åt frukost kom mamma o Sigge. Sigge o Jiggan satte i gång med att byta trall på altanen. Ett "litet" projekt för att få det att stämma!!! Min mamma plockade ur diskmaskinen o dammsög=) Tack tack tack för hjälpen!
Balkongen blev kanonfin med bord o stolar där vi kan sitta och njuuuuuta av sommaren som kommer!
Tack Sigge=) (Tyvärr har jag inga bilder för att min mamma inte vill ligga ute på nätet.......vi får väl se i fall jag kan mjuka upp henne på den fronten=)

Sanny , Ida, Neo  och Johanna  kom förbi på kaffe! Neo var som vanligt på toppenhumör=)

Helt plötsligt hade vi blivit med hund!!!!! Vi skulle passa Simba under dagen! Hmmmmm.......jag är ruskigt ovan vid att ha en hund i huset och det märktes snart=( Simba som är en otroligt gammal och snäll jycke lullade runt och luktade i alla hörn. Han fick sig nog ett rejält skrovmål under köksbordet efter frukosten=) Sanny mfl gav sig i väg och Simba gick ut på altanen (OBS! Inhängnad). Han gick in igen när jag somnade Ludvig där ute! När Ludvig somnat var Simba BORTA!!!! Huuuuu.......pinsamt!

Vi ropade, letade o försökte allt för att hitta honom! Till sist fick jag ta upp telefonen och ringa Sanny för att fråga om han hade en hund hemma hos sig !???!!! Det hade han INTE!!! Panikkänslan började krypa i kroppen=(
Ännu en sväng ut för att ropa o leta men var tvungen att ta en avstickare med Joel som skulle på kalas. (En ÄNNU värre pinsamhet som kommer längre ner!!!)

Väl hemma var Simba tillbaka=)))) Puhhhhuuuu! Sedan var han KOPPLAD efter det=)

Till kalaset! Joel skulle på kalas till en kompis och jag hade läst på inbjudan vilken tid (men troligtvis glömt lika fort!). Knackade på och mamman förklarar att vi är en TIMME TIDIGA!!!!! HJÄÄÄÄÄLP! Jag sa till Joel att vi får helt enkelt åka hem och komma tillbaka om en timme! Men mamman sa att det inte gjorde något. Att han kunde komma in ändå=) Fruktansvärt pinsam situation! Jag får skylla på hundrymning=D

Medan Timmie o Oliver härjade med ett gäng (HMMMMM cirka 9 stycken) flyttade Jiggan parabolen från berget till huset! Efter lite (faktiskt ganska mycket) fix och trix satt den på plats!

Ludvig har hängt Simba i svansen hela dagen. Han älskar djur och är väldigt snäll.....liksom Simba som är oerhört försiktig runt barn! Underbar kombination=)

Joel åkte till Liam efter kalaset och kom sedan hem med dagens nyhet! Han hade ÄNTLIGEN tappat sin 3:e tand! Han var överlycklig och lyste som en sol........för han vet ju att tandfen kommer i natt=)

Nu sover mina barn sött och med dom där uppe sover även Liam.

En liten bildkavalkad:
 Tittut Timmie!                    Joel "ostbågemannen"=)

 Ludvig provar skor   Oliver med kameran i högsta hugg!

 Ludvig studerar Simba ingående=)

 En slutkörd Simba en stund efter upptäcktsfärden!

 Oliver med ett av hans alster   och Timmie som inte vill vara med på kort!

 Ludvig kör en av hans älskade fordon

Dagens mysbild:
image316
Oliver och Ludvig myser tillsammans i soffan tiiiiiidigt i dag morse=)

I morgon ska vi dra hit husvagenen, förhoppningsvis städa undan lite på övervåningen och njuuuuuta av en solig söndag (för det ska INTE regna i morgon.......säger JAG!)

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Maria

NEJ NEJ NEJ dumsnut! Vi har INTE bytt trall på ALTANEN utan på BALKONGEN!!!!
Kram Maria

2008-05-10 @ 22:41:49
URL: http://mariaherdebrant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0