Sommar???

Jag TROR att sommaren har kommit......i alla fall känns det så=)
Wonderful=)
Eftersom jag inte varit inne på ett par dar så får det bli lite summering!
I går så oljade jag in resten av altanen, så nu är den färdig=)
"La familia" var på plats för fika. Med andra ord mamma, Sigge o svärmor. Alltid trevligt med lite besök=)
Jiggan slutade tidigt och fick tidig helg!
Var på konsum med HELA familjen! Jiggan fick dock handla medans resten av skaran stannade i lekparken=)
Annars var vi ute hela långa dagen. Påtade i trädgården och lekte!!!

I dag har det varit fullt ös här hemma. Oliver o Timmie höll på att skrämma livet ur mig när dom kom hem från skolan.......helt blodiga i ansiktet!!! Dom hade haft "rädda liv" i dag och fått "fejkblod"........huga!
     Här ser det inte så farligt ut.....men på långt håll såg det riktigt otäckt ut!

Jag har:
-dammsugit bilen
-renrensat en rabatt
-planterat solrosfrön
-målat en stol (en stol och ett bord kvar)

Jiggan har
-städat garaget
-burit ner garderobsdörrar från balkongen (+annan skit)
-lastat arbetsbilen knökfull med grejer

Samt självklart haft en hel hoper ungar!!! Som mest var dom 7 stycken som sprang runt benen på oss!

Joel var på URDÅLIGT humör i dag! I bland kan man vakna på fel sida och va grinig en stund. Men jag tror helt fullt och fast att han vaknade upp och ner i dag!!! Jag älskar honom (och resten av barnen) oändligt mycket......men i dag var det helt UNDERBART när han somnade för natten. Hoppas på en bättre dag i morgon=)

Ludvig har som vanligt härjat! Han är högt som lågt och så fort jag vänder mig om hittar han på något bus! HJÄÄÄÄÄLP! Jag antar att han och Moa (kusin i Stockholm) kan bli väldigt vilda i hop i sommar!!!! För ni kommer väl och hälsar på oss i sommar brorsan o Natalie????? Jag saknar er alla!

En mer passande avslutning på en solig dag än grillning tror jag inte att det finns! Jiggans kusin Krille var här med fisk till oss tidigare på dagen och vi var ju bara tvugna att grilla den! Lax och marulk med en underbar marinad blev det.......blandat med korv och bröd=)

Fisken var absolut bäst!!!!! Tack underbara Krille för att du förser oss med fisk med jämna mellanrum! Det uppskattas av oss alla, inte minst barnen! Dom ÄLSKAR fisk=)

Tyvärr har kameran fallit i glömska när dagarna varit hektiska, men lite kort har jag hunnit med i alla fall=)
Håll till godo:

 Joel har skrivit "från Joel till pappa" genom att stava sig igenom.......STOLT=)
 Ludvig äter apelsin. Han ÄLSKAR allt vad frukt heter! Positivt=)
 Joel......mästerfotografen=)
 DET HÄR fotograferar mina barn när dom vet att mamma inte ser! (Sladdar=)
 Jiggan o svärmor letar efter kläder på nätet inför stundande Chaoois! Endast 1,5 mån kvar=)))))

Dagens mysbild:
image298
Alldeles "lagom" skitig en varm och solig dag! Så här ska barn se ut efter en dag ute......då vet man att dom gjort något och förhoppningsvis haft roligt=)

Over and out......Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Kristin!

Gud va du håller på! Städar, fixar och organiserar.... Lite imponerad faktiskt. Jag har oxå vissa sånna dagar... typ en per år..?

2008-05-10 @ 12:06:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0