Husvagnstrubbel o FÄSTINGAR!!!

I dag har vi hämtat husvagnen! Och eftersom det är familjen Herdebrant vi heter, så ska ju inget gå lätt!!!
Glada i hågen åkte vi till Tyfta för att "bara" säga hej och sen dra hem husvagnen. Tji fick vi=(
Först skulle en kärra flyttas som stog i vägen......det var en baggis=)
Sedan skulle en annan husvagn flyttas så vi kom åt våran.......det gick också lätt=)
Vår husvagn stod på tur, kopplades på bilen och Jiggan började gasa.....och gasa.....och gasa.....för att sen sitta FAST!
Ett nytt försök och bilen gick inte att rubba=(
Bosse hämtade sin Van och drog till slut loss vår bil=)))
Ett nytt försök med Bosses Van (som då BÖR vara starkare än vår Chevrolet) och sedan var den också fast!
Bosse hämtade traktorn! Hmmmm.......skulle det gå så skulle det vara för traktorns skull!!!
Men icke! Efter flertalet försök, rykande o illaosande däck satt Vanen fortfarande fast!
Efter att ha hissat upp bilen med domkraft och lagt massa sten under ville den äntligen därifrån=)

Husvagnen stod kvar där den var när vi kom dit=(
Traktorn lyckades dock att få husvagnen därifrån=) Nu vet jag varför bönder har traktorer=)

Under tiden hade Ludvig ett maraton utan dess like! Upp och ned för backar, kolla in katter o bilar och ville vara där det hände något! Han hade skitkul och var helt slut när vi väl kom hem!

Oliver o Timmie fick hjälpa Jiggan o Bosse med diverse saker som att hämta stenar. Dom var överlyckliga över att vara behövda när sååååå viktiga saker stod i görningen=)

Joel var inte med oss på Tyfta i dag utan spenderade i stället tiden hos Liam. Där åkte han 4-hjuling och flög drake! Även han har haft en händelserik eftermiddag=)

Hem för att laga mat till 4 utsvultna barn samt kasta alla i duschen! Kollade NOOOOGA efter fästingar på alla barn, men kunde inte hitta några! Tuuuuur=) Sedan somnade dom som stockar=)

Nu har även jag varit i duschen och där hittade jag något som fick mig att få rysningar av värsta grad! När jag tvålade in mig kollade även jag efter fästingar (jag är paniskt rädd för dom där små ÄCKLIGA krypen) och hittade en=( I LJUMSKEN!!! Panik......ropade på Jiggan......vågade inte titta........ville inte se......det där äckliga krypet på MIN kropp!
Jiggan fick ta bort den och efter det letade jag på varje millimeter på min kropp efter fler inkräktare. Och ni kan ju förstå att DET TAR TID med min kropp=)))) Tuuuur att det inte var fler!
I natt kommer jag att drömma om dom små vidriga och ruskigt otrevliga inkräktarna.....och det blir inga vackra drömmar kan jag försäkra!

Dagens miss: Jag fick inte med mig kameran till Tyfta i dag och kunde med andra ord INTE dokumentera dagen med foton! TYPISKT, när det hänt sååå mycket so man bara VILL ha kort på! Men det blir en läxa till nästa gång då jag förhoppningsvis kommer i håg att ta med mig den!

Ha en underbar söndagkväll=)
Kram Maria 

Kommentarer
Postat av: M.J

Hahahah.... ROLIGT!!

Du Maja.. Kan du komma t mej.. Kajsa har en jävel i örat... O ja bara VÄGRAR ta väck den... sååå äckligt!!!

Som tur e hänger Kajsas öron o ja slipper sen.. men snart ären stor.. så den måste väck av nån hjälpsam själv!!..

Hjärtat???

2008-05-11 @ 22:20:23
URL: http://marijj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0