Gråsuggor/munkelusar

Hahahahaha=))) Jag och Ludvig var precis nere i tvättstugan för att slänga in en tvätt och påträffade där två munkelusar! Ludvig skrek till och pekade: "Dä, dä, dä!!!" Jag tittade vad det var och fick se munkelusarna krypa nedanför hans fötter!
Han backade och tittade på mig smått bekymrad! Jag sa att dom inte var farliga och att han fick titta på dom. Vilket han också gjorde!
När vi skulle gå upp igen så ställde han sig vid tvättstugedörren och vinkade och sa hej då flera gånger! Så fort han var på väg upp för trappan vände han och vinkade hej då igen=) Detta upprepades flera gånger innan vi kom uppför trappan=))

Helt otroligt vad fascinerande det kan vara med små (vidriga) insekter! Alla djur med fler ben än 4 klarar jag inte riktigt av! Men det kan jag ju inte visa för barnen! (jag försöker i alla fall!)

=))))
Kram Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0