Funderingar!

Jag har funderat på varför allt ska hända på våren?
Då menar jag förstås aktiviteter etc. Innan skolan slutar för barnen ska det vara fester, avslutningar, skolresor, utedagar, ändrade tider, projekt, vernisage, möten, utvecklingssamtal, infoträffar.......listan kan göras oändlig!!!
Alla saker och aktiviteter har sin charm och barnen har verkligen en rolig tid i skolan på våren........men enormt INTENSIV!
Likadant är det för mig som mamma till barn i skola/dagis! Det ska packas och fixas inför olika aktiviteter, tas del av barnens utveckling i form av utvecklingssamtal etc....... PLANERING är en nödvändighet för att det ska funka!
Därför utser jag mig härmed till en spindel (usch, jag hatar egentligen spindlar!) som sitter i mitten av mitt egenhändigt spunna nät!
Därifrån spinner jag trådar som når ut till de olika aktiviteterna och gör så att barnen på bästa möjliga sätt tar del av allt roligt som sker! En del av trådarna går i hop i en väldig röra och kännetecknar aktiviteter som krockar med varandra!
HUR KLARAR MAN AV ETT SÅNT NÄT UTAN ATT SJÄLV FASTNA I DET?
Med en massa "j**lar anamma" och ett otroligt tålamod så kan det gå=) Men det är INTE lätt!!!

En sak är dock säker!!! Våren är en underbar tid och nu när solen har lyst på oss ett tag har batterierna laddats inför sommaren! Vilken underbar tid=)

Have a good day!
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: M.J

Faan Maja... KLOCKREN..
Överskriften e verkligen "Majas hörna"
Typ som min hörna, fast lite mer seriös då... Hahaha

2008-05-15 @ 17:02:03
Postat av: Svärmor

När ett barn föds är det två saker som skulle följt med.En manual på hur barnet fungerar och fler armar
till föräldrarna.
Det hade varit två saker som verkligen kommit till nytta.
Kramar till hela din underbara familj.

2008-05-15 @ 19:25:18
Postat av: Jenny

Hehe... spindel!
Har faktiskt aldrig förstått hur mycket det är att göra för föräldrarna... men nu när du nämnde det. Shit, hur orkade de med... HUR ORKAR DU MED?? Det viktigaste av allt; hinner du dricka kaffe?:-)
Vet ej vart headern har tagit vägen... det har med bloggflytten att göra:-( Men den är snart tillbaka

2008-05-16 @ 09:03:06
URL: http://jenniemarie.blogg.se
Postat av: Kristin

Mycket hålligång kan jag lova..

Tror oxå det kan vara förutom tålamod din positiva inställning till allt gör! Bra egenskap..!

Kram

2008-05-17 @ 20:30:23
URL: http://kristin84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0