19/28......Gött!

Siffrorna i rubriken står för hur många grader det varit i dag! Som mest var det 19 grader i skuggan o 28 grader i solen! Helt suveränt......sommaren nalkas=)

I dag har jag:
-beskärt syrenen! Allt det bruna o torra är ett minne blott!  Före och........efter=) Jag hittade t.o.m blommor som snaaaart blommar=)

-planterat blommor och tomatplantor! Tack vare min underbara mamma som i förmiddags kom hit med en säck jord, blommor o tomatplantor=) Tack mamma......du är bäst=)
         Timmie hjälpte mig att vattna och Ludvig hjälpte mig att dra ut en massa jord ur säcken!

-fått blommor av Joel=) Det spelar ingen roll att det var maskrosor......det är tanken som räknas! Och faktiskt så är maskrosor väldigt fina=)

-Duschat ALLA mina barn.......fast vid olika tidpunkter! Efter att ha varit ute hela dagen var Ludvig svart om fötter, ben, armar.......ja säg var han inte var svart=) Så en dusch var mer än behövligt! Joel fick göra honom sällskap, vilket dom båda två tycker om=)
Oliver o Timmie fick sin dos av renlighet efter judoträningen=)

-Bara njutit av att vara ute tillsammans med mina barn! I bland (eller ganska ofta faktiskt) så öppnas ögonen för vilka underbara barn jag har! Oavsett om det är skitjobbigt i perioder, att dom inte lyssnar och jag skriker o gapar så finns det perfekta och oförglömliga ögonblick också! Som i dag när Timmie frågade om han fick hjälpa mig att vattna, när Joel kom med sina fina blommor, när Oliver gav mig en mysig kram och när Ludvig kryper upp i knät och lägger huvudet på bröstet. Vad kan uppväga det? Ingenting! Mina barn är såååå goa och INGEN kan nånsin få mig att ändra mig på den punkten! Loooove=))
                                        
                                                          

Ludvig passade på att stänga in sig på toaletten när Oliver gick därifrån! Hans favoritsyssla är ju vatten och i dag var inget undantag! När jag väl kommit på honom kunde jag bara inte ta honom därifrån utan lät honom i stället plaska en stund=)
OBS! Brorsan o Natalie!!! Kolla in hur badrummet blev efter renoveringen! Lite svårt att se....badrummet är ju inte direkt stort och det är ganska svårt att få till bra vinklar=) Men lite ser ni i alla fall=))
                                                                               Sötisen=)

Så till sist var det mys i soffan framför Bolibompa för Joel o Ludvig. Oliver o Timmie gjorde entré drygt en timme senare!

Dagens mysbild:
image280

Nu är det dags att plocka i ordning och släcka ner! Barnen lär ju inte vakna senare än 06:00 och då ska jag vara pigg!!! Det funkar alla andra mornar, men i bland skulle jag behöva lägga mig samtidigt som barnen för att få sova lääääänge=)

Gooooooood night everybody.............whoever you are=)
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: M.J

Jepp, du haar helt underbara barn.. Dagens sanning =)
O inlinesen har gjort sin beskärda del.. fick mej o ramla..
Som straff för d får de ej sova ihop inatt.. De fick varsin trång hylla i en mörk garderob.. haha

2008-05-06 @ 23:21:51
URL: http://marijj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0