Utegångsförbud!

Vilket ord egentligen!!!
UTEGÅNGSFÖRBUD!!! Hmmmm.....förbud för att gå ut?!?
Sjukt!

I vilket fall som helst! Oliver, Timmie o Joel har i dag efter skola/dagis haft utegångsförbud!
I går kom Timmie och frågade om dom fick gå ner till Konsum med en kompis och fick ett NEJ till svar!
Varken jag eller Jiggan tycker att dom har där att göra!
När dom efter många om och men ramlade in för kvällen kröp det fram att dom visst varit på Konsum!!! GGGRRRRRR!!
Så.......utegångsförbud blev det i dag! (Dom har faktiskt varit ute, men INTE lekt med någon kompis).
Jag tycker personligen att kompisförbud är ett bättre ord=)

Trots utegångsförbud var vi bara tvugna att åka till stranden en snabbis för ett dopp!

I övrigt har Joel varit och hälsat på i förskoleklassen i dag samt ätit lunch i bamba......STORT=)
Oliver o Timmie har haft orientering i skolan......och det måste ha varit ruskigt varmt för dom!
Ludvig har badat i sin liiiiiilla pool (ja, för stor är den INTE).
Jag har klippt Sigge och även börjat att få upp all tvätt där den hör hemma (IGEN)!
Jiggan har inventerat husvagnen samt fått hit förtältet som ska vädras=)

När jag somnade Ludvig i kväll så slocknade naturligtvis jag också!! Jag har en förmåga att lätt som en plätt sluta ögonen och somna fort som få! Skööööönt=)
Men under min tupplur ringde telefonen.......jag hörde ingenting.
Sanny knackade på dörren.....jag hörde ingenting.
Sanny bankade på dörren.........jag hörde ingenting!
Jag tror ärligt talat att vem som helst skulle kunna plocka med sig halva huset utan att jag märker något=(
Jag sover som en stock......MEN barnen hör jag i alla fall=)

Sanny var här för att lämna nyfångad makrill=) Så imorgon blir det makrill och färskpotatis till middag=)
Tack Sanny=)

En bild på Ludde i sin STOOOOOOORA pool=)


Ha en fortsatt bra kväll!
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Anna-Karin

Hej och va kul att du följt med på resan! Tack för de positiva orden, de värmer alltid.

Fina barn och fin blogg du har!

Anna-Karin

2008-06-07 @ 09:10:49
URL: http://usa2008.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0