SOMMARLOV=)

I dag är första dagen på grabbarnas sommarlov=)
Lite ovant även för dom tror jag!
Tänk själva......inga läxor, inga tidiga mornar (??!!!!!????) och inga bestämda tider!!!

HELT SUVERÄNT=))))

I går var med andra ord en otroligt hektisk, men ändå rolig och bra dag!

Joel gjorde sin sista dag på dagis. Han börjar ju i förskoleklass till hösten så det var lite sentmentalt (för mig!!!) när vi lämnade dagis!! Men Joel tyckte det var underbart "att slippa småbarna".
Fröknarna fick en blomma att pryda dagis avdelning med samt ett kort med en ihopaknåpad dikt! Mycket uppskattat=)
Dikten:

Sen jag var två och ett halvt har jag varit på Biets förskola,
alla tjejer har varit så coola.

Jag har haft kul, lekt i massor och alltid varit trygg,
jag har lärt mig så mycket och tyckt en och annan tjej varit snygg.

Jag argumenterar för min sak och vill alltid ha sista ordet,
vet säkert att jag har rätt, fast ingen annan tror det.

I sommar ska jag bada, campa, leka och ha kul,
jag ska även lära mig att cykla själv, helt utan stödhjul.

Till hösten börjar förskoleklass - då blir jag riktigt stor,
jag går samma väg som brorsorna, fast i mina egna skor.

Jag kommer att sakna er alla, men hälsar nog på i bland,
för Biet har blivit mitt andra hem och vi har ett mysigt band.

Nu väntar nya äventyr och jag vill inte missa nåt,
ni kommer alltid finnas i mitt minne - ha det så gott!

Undertecknat Joel=)



När Oliver o Timmie kommit hem från skolan väntade fika med delar av släkten som kunde komma i från!
  
Slappa barn=)



SJÄLVKLART hade jag lyckats att placera in besiktning på Renaulten och husvagenen i dag också.......som om det inte räckte med allt annat!!!
Jiggan och Inga-Britt drog i alla fall i väg och jag fick underhålla de släktingar som var kvar=)



Kvällen gick helt i avslutningens tecken=)
Klockan 18 stod vi redo i Folkets Park för att lyssna på alla skönsjungande barn från Hunnebostrands skola!
Finns det något mer underbart än att höra barn sjunga???
Oliver o Timmie var så fina och så duktiga när dom tillsammans med hela klassen framförde sina sånger=)
Ni må tro att jag är SÅ stolt över mina barn!!!

På väg till avslutningen=)

Fader, son, son=)

(jag har såååå många fina bilder, men vill inte lägga upp dom eftersom det kan vara lite känsligt att lägga ut bilder på andras barn på internet)

Kvällsmaten hägrade efteråt!!!
Jiggan tog med sig Joel till Delfinen för att inhandla pizza.
Oliver o Timmie visste inte om det, utan det skulle bli en överraskning!
Och gissa om dom blev överraskade=)
Dom sprang in för att kolla vad det blev till kvällsmat (jag hade sagt macka o o´boy) och kom utspringande skrikandes att "DET BLIR PIZZA!!!!! JAAAAAAAAAA!"

Resterna......endast kartonger=)

Sedan var det sovdags!!! ALLA var såååååå trötta! Även jag o Jiggan=)
Vi somnade alla utan en tillstymmelse till att ligga vaken!

EN HELT UNDERBAR DAG=)

Kramar Maria

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0