Senaste veckan!

Ja, senaste veckan har varit fullproppad med saker.
Många sjuka på jobbet och vikarier som kallas in.
På jobbet innehöll veckan sena kvällar och långa dagar, lussefirande
med MÅÅÅÅÅÅNGA föräldrar, julpyssel och annat smått o gott.
Jobbigt? Japp........men kul när allt fixar sig i slutänden=)

I helgen har vi varit på julmarknad i Bovall.
Jag kan lova att Bovalliter VET hur man fixar julstämning=)
Mysfaktor - HÖG!
Kollade även efter julgran, men hittade inga som passade.
Antingen hade dom gått igenom taket eller så var dom otroligt päronformade.
MEN, mamma kom hit i Söndags och tillsammans med Timmie o Ludvig drog vi till
Stensjö för att kolla efter gran.
Även där var det hög mysfaktor bland alla granar.
Glögg, pepparkakor o godis bjöds det på samt en ruskigt god julcheddarost.

Mamma köpte en jättefin gran och även en cheddarost till oss=)
TACK MAMMA, DU ÄR BÄST=)

Granen åkte in i söndags, men fick "stå till sig" lite innan vi klädde den tillsammans i går efter jag slutat jobbet.
Makalöst fint=)
Vi har olika "delar" på granen vi klär.
JAG: sätter i ljusen o glittret.
BARNEN: hänger i alla kulor o annat pynt.
JIGGAN: Sätter stjärnan i toppen.


Lite suddigt, men ni ser resultatet=)

I går kväll var det dags för julspel som Oliver o Timmie övat för länge.
Hela klassen var såååååå duktiga=)
Jag är stolt över mina duktiga pojkar!!!
Tyvärr var ljuset i lokalen mer än uselt och jag har ingen "nattkamera" så bilderna blev mörka.

Här kommer ett fint kort i alla fall=)


Efteråt samlades vi i klassrummet för fika=)

I dag var det då dags för Joel att sjunga julsånger med klassen o 1.orna.
Jättefint var det och dom är så duktiga=)
Samma lokal, samma kassa ljus.......därav mörka bilder!


I dag har jag tagit semester för alla aktiviteter.
Efter Joels sång var det dags för fika i klassrummet........mysigt!!!
När vi kom hem kokade jag snabbkola (som blir julpresent till fröknarna på dagis/förskoleklass/fritids).
Ilagda i en fin strut och allt=)
Uppskattat vet jag!

Nu har Joel, Oliver o Timmie kommit hem från skolan.
Oliver o Timmie har varit på Tumlaren i dag med klassen........kul!
Båda simmar nu (hör o häpna!!!!) 400 meter! SKITBRA!!!!!
MEN, det är ett måste att kunna simma bra här på kusten!!!

I kväll blir det KM (klubbmästerskap) i judo för Oliver o Timmie.
Alltid är det något som händer=)

Några fina kort på några fina barn!!!

Ludvig o Timmie


Joel


Oliver


Jaha, nu är det snart dags att påbörja lite mat till oss alla, innan KM.
Annars lär det inte vara så glada miner vill jag lova!

Ha det gott allihopa=)

Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Jenny

Wooooooooooow, vad långt inlägg.

Kul med julfirande och granen blev buttiful=)

Jag har inte bestämt om vi ska ha gran än. Jag menar, den kommer säkert bara resultera i sura miner när jag och My bråkar om att inte röra.

Jaja, det finns andra jular.



Hur går det med fläsket då?

Här gå det bra, men e x t r e m t sakta. Jag tror att mina kilon har separationsångest... de vill liksom hålla sig kvar. Det händer typ inte ett jota.



Kram

2008-12-16 @ 16:20:31
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: Marie

Glad att du e tillbaka gumman...

Jättefina bilder, o som vanligt har du endel o stå i =)

Kanske kan dra te en fika snart, när hysterin lagt sig lite iagf... haha..



Kram.. Love

2008-12-17 @ 00:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0