Ultimatum?

Hur tycker ni att jag ska göra???
Oliver o Timmie gick förra hösten på simning med SS Tumlarna och var då inte särskilt intresserade (kanske för att dom precis lärt sig att simma och det kändes jobbigt och svårt. Till slut hoppade dom av!
Vid middagen i dag kom samtalsämnet upp att dom faktiskt vill börja simma igen (just för att dom nu är väldigt duktiga på att simma).
Jag sa då att visst får dom börja simma.........MEN börjar dom simma nu så MÅSTE dom gå kvar till jul (just för att det är SÅÅÅ dyrt).
Gör jag rätt i att ställa ett ultmatum till barnen angående deras sporter eller ska dom få hoppa runt som dom vill???
Jag ser gärna att dom prövar på mängder av sporter innan dom riktar in sig på någon specifik.........men det finns ju en gräns för hur mycket det får kosta!
Just nu har dom Judon, vilket är kanonbra träning samt mycket disciplin. Dom har provat simning och fotboll. Och nu simning igen!

Vad tycker ni????
Hur ska jag göra?

Kram Maja

Kommentarer
Postat av: M.J

Du får skriva hur mycket sorgset som helst hjärtat.. Skriva av sig e den bästa bearbetningen, iaf för min del i många fall.. !!

So, bring it on baby.. !!



Ställ ultimatum, d behöver dom små monstrena.. HAHA..

Ne då, men verkligeheten ser ut så, o d e la bra att dom lär sig tyda verkligheten för va den e , fast kanske den milda vägen som barn, därför får dom många förklaringar =) Hihi.



Im gooood.. Ibland iaf !!!



LOVE

2008-08-25 @ 18:44:51
URL: http://marijj.blogg.se/
Postat av: AnnaA

Jag har ju inte barn...

Jag vet faktiskt inte, jag tror inte att det är fel med ultimatum ibland. Men så backar jag tillbaka till mig själv, det kan sätta negativ press av att säga att de måste fortsätta ett visst tag.

Men som du säger det är dyrt, och jag tycker inte de skall få hoppa som de vill i oändligheter..

Shit vad svårt med allt sådanthär! Beundrar dig med så många barn, du verkar ha ett ett otroligt tålamod :) En god mor helt enkelt!

2008-08-25 @ 19:19:50
URL: http://annacsvensson.blogg.se/
Postat av: maggan

Alla barn och även vuxna behöver gränser. Annars mår vi inte bra. Frustration ger process, hur ska vi annars växa om vi hela tiden är nöjda. Barn ska naturligtvis pröva på olika saker, men inte bara hoppa av när det inte passar. Se det som en lärdom inför vuxenlivet. Kram mamma

2008-08-26 @ 00:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0