Tror ni på spöken???

Det gör jag!!!
Det hela började i huset vi bodde förut ett stenkast härifrån.
Det var mycket negativ energi i huset och jag tyckte det var så skönt att flytta hit.........det var såååååå lugnt!
Men allteftersom tiden gick, började det hända saker i huset!
Det verkar inte vara någon/något/några som vill oss illa i alla fall=)

Vad har då hänt?
Jo:
-saker försvinner för att sedan komma tillbaka utan någon förklaring!
-steg hörs nästintill varje kväll i trappan till övervåningen
-haspen till grinden uppe har vid flera tillfällen "rasslats" med
-det känns som om någon står bakom mig vid tillfällen
-Ida har sett en skugga (trodde det var jag fast jag somnade barn på övervåningen)
-Jiggan har sett "ljusbollar" i källaren
-torktumlaren har vid flertalet tillfällen stängt av sig
-svärmor har känt iskalla vindar runt fötterna (trots värme o stängda fönster/dörrar)
-när huset renoverades var det ENORM aktivitet i huset. Dagligen var det något som hände!

När jag såg ett tvprogram för ett tag sedan, diskuterades angående en flicka i 4-årsåldern som var mottaglig för andarna eller energin som fanns i huset. Hon vaknade ofta på nätterna totalt hysterisk och det var svårt att få kontakt med henne på långa stunder efteråt. Föräldrarnas förklaring var drömmar, men det visade sig vara andarna som upprörde flickan.

Precis likadant har det varit för Joel. Med jämna mellanrum vaknar han helt i från sig och det krävs att man skriker på honom för att han ska "vakna till". Men är det mardrömmar eller kan han "se"???

Det senaste som hänt här i huset är att Joel går i sömnen!
I förrgår natt somnade han inne hos Oliver o Timmie. Jag gick upp en stund senare för att jag fick en obehaglig "känsla".  Jag tittade där han somnat.........ingen Joel.
Jag tittade i vårt sovrum..........ingen Joel.
Paniken började komma sakta men säkert! Var var han???
Jag tittade i hans sovrum.............PUUUHHH.........där var han!
Men frågan är ju då (eftersom det rör sig mycket i huset) i fall han frivilligt går i väg på natten!
I går hände samma sak! Han somnade hos sig och var sedan i vårt sovrum när jag kollade!
Det är inte ovanligt att han kommer in till oss på natten (när vi sover) men desto ovanligare att han gör det när vi är nere! Då kommer han ner!

Frågan till er är då:
TROR NI PÅ SPÖKEN?
Kan verkligen allt förklaras?

Har ni varit hemma hos oss och sett något konstigt?

Ha en underbar dag!
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Jenny

Klart att det finns spöken!

Ingen tvekan!



Jag kan dock inte säga att jag sett något konstigt i erat hus, men det är nog enbart för att jag aldrig varit där:-)

2008-08-04 @ 10:24:03
URL: http://jenniemarie.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Klart de från andra sidan vill vara med oss.

Håller med dig att den eller de som är hos er inte vill er något ont utan bara få er att förstå att de är där.Att Joel upplever rädsla är nog inte deras mening.Be dem sluta skrämma honom, troligen kommer det att hjälp. Värt att försöka i alla fall. Jag tror att ert "husspöke" vill er allt väl.

2008-08-04 @ 20:30:39
Postat av: Anonym

2008-08-04 @ 20:58:36
Postat av: Linda

jag man börjar ju undra...

Hemma hos min mamma så har radion satts igång ett tag. Hon lämnade in den flera gångar inge fel på den. Sen slutade det tvärt.

Men då började alla tavlor hänga snet istället men även det upphörde efter ett tag men allt har hållt på lika lång tid så va ska man tro???

2008-08-04 @ 22:26:22
URL: http://smastadstosen.blogg.se/
Postat av: Natalie

Mm, jag vet inte jag. Vill gärna tro att det bara är jag och min familj i mitt hus.

Jag lever nog efter "allting har en förklaring" Det måste liksom finnas känns det som...

Tråkigt va!? :)

2008-08-06 @ 00:02:39
Postat av: SaraLjung

JAIKS! kommer inte och hälsar på er något mer =P haha, jodå. I ett hus jag bodde över en sommar för några år sedan i Fjällbacka så spökade det. När man stod i duschen hörde man steg i trappan som låg ovanför och när man hade varit i stallet så kunde möblerna stå lite hur de ville. En gång när vi hade varit ute i skogen och ridit och jag och min kusin skulle in och laga mat stod köksstolarna staplade på varandra. lampor tändes och släktes och en gubbe som hade arbetat på gården innan hade sovit i en husvagn utanför för att han könde av spökena och på kvällarna hade han sett skuggor inne i huset. vet inte om det är sant men vad ska man tro om man själv märkt av spökena i huset? på övervåningen så var det en dörr som låstes med hasp. sen liten vrå bara med en säng inne. ingen använde detta rummet men varje gång vi la för haspen var den ohaspad dagen efter. hmmmm.

2008-08-07 @ 11:42:45
URL: http://saraljung.blogg.se/
Postat av: maggan

Spöken finns, eller ska vi kalla dem våra skyddsänglar. Ta vara på energin de ger, så blir allt lättare. Be dem om hjälp istället för att vara rädda. De kanske kan skriva i din blogg!

2008-08-10 @ 16:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0