Första skoldagen=)

I dag var det första skoldagen IGEN!
Oliver och Timmie inledde 2:an med att få eftermiddagen vid hästedalen tillsammans med hela klassen=)
Joel har börjat förskoleklass!!!!!
Helt otroligt så fort allt går!
Ludvig har gjort sin andra dag med inskolning på dagis. I dag grät han inte när vi kom dit=)
Skööööööönt! Det kanske kan funka trots allt!!!

Jag vet att bloggen varit lite sorglig den senaste tiden........och det kanske ni kan förstå. Det kan fortfarande droppa in ett gäng inlägg av den karaktären. Sorgen tar ju inte slut så snabbt!!!

I helgen har inte hänt så mycket. Jag har varit en del hemma hos mamma och försökt hjälpa henne lite!
Annars har vi inte gjort så himla mycket.

Min underbara mamma och störtsköna morbror tittade förbi i dag också=)
Alltid kul att se dom=)

Efter förskoleklass i dag följde Liam med Joel hem. Dom lekte ute en stund och sedan inne.
Tro mig att jag fick en rejäl överraskning när jag fick veta (genom att själv upptäcka det) VAD dom gjort ute!!!
När Liam skulle hämtas så följde jag med honom ut på trappen, där jag flög i luften!!!
För att inte barnen ska kunna slå sönder glasburkar och dylikt har jag i stället en plastflaska (MED KORK) med vatten i för fimpar. För tillfället var flaskan ganska full........alltså en illaluktande röra av vatten och fimpar (URRRRRK)!
Men när jag tittade ut var en del av denna sörja utspridd på trappen!!!!!!
Gissa om jag SKRRRRRREEEEEEEEEEK!
Bägaren var på god väg att totalt rinna över!
Vad göra???
Ta fram hinkar med vatten o såpa och sedan skura=(
Rent blev det till slut!!!

Nu ska jag påbörja middagen......sedan är nästa aktivitet på barnens schema judo!
Ha en trevlig eftermiddag!

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: maggan

Varför skurade du? Hade du hällt ut skiten?

kram mamma

2008-08-26 @ 00:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0