Stressig eftermiddag o kväll!

Nu var jag tillbaka i dom gamla rullorna! Jag ligger inte längre steget före utan snarare steget efter:-( Hur kunde det hända? Jag som hade sånt flyt tidigare i dag!!!



När alla barn kommit hem från dagis och skola översvämmades plötsligt huset av ungar! Till slut bestämde dom sig för att gå ut (efter mycket tjat) och lugnet hägrade sig för stunden! Eftersom Ludvig har en benägenhet att rymma om inte dörren är låst, fick jag hela tiden springa och låsa upp och låsa. Ungar kan helt enkelt inte vara ute mer än si så där 5 minuter innan det är dags att säga något, dricka vatten eller gå på toaletten!



Middagen skulle göras innan Oliver o Timmies judoträning! Potatisen var sedan tidigare redan skalad så det var BARA att sätta på den och steka fiskpinnarna!!! Just det!!! Bara!!!!!!! Jag och Ludvig gick upp på övervåningen och fixade lite och GLÖMDE TIDEN! Halv 5 sprang jag ner och kastade på potatisen (tur att den var skalad och att det skulle bli mos) stekte fiskpinnar för brinnande livet och försökte samtidigt att räkna ut hur många barn det var till middag!



En unge skulle hämtas vid 5, en kunde gå hem.....alltså bara mina 4 kvar:-) Trodde jag ja! Det slutade med att 6 barn satt vid middagsbordet och slukade i sig ALL mat! Sen slängde sig Oliver o Timmie i väg för att hinna till träningen! Stressigt.....men vi hann!!!



Sedan hände något ovanligt....men mycket frustrerande! Jag la Ludde för att sova vid 7-tiden och han somnade som en stock! 20 min senare kom Oliver o Timmie från träningen och skulle in i duschen innan läggdags! Vad händer??? Jo Ludde står helt plötsligt uppe vid grinden och ropar på mig! Det händer inte FÖR ofta att han vaknar när han väl somnat....men i dag var väl ett undantag. Bara för att allt annat strulat och varit stressigt tidigare på kvällen!!! Slutligen somnade han.........strax före 9:-( Hoppas ingen väcker honom vid 5 i morgon, då blir han grinig resten av dagen!

Lite bilder får vi inte glömma:-))

                                                                
Ludde somnade               Kan man åka så är                 Ludde undersöker Maries         Ludde fick tag i tomatost
på väg för att                       ju det toppen:-)                                       näsa                                o det tyckte han om:))
hämta brorsan

          
Mellanmålet serverades ute med en macka i
näven! Middagen kom jag inte undan med
så lätt inte!!!

image40
Joel har fått ärva en judodräkt från sin yngste farbror även fast han inte tränar judo förrän till
hösten! Men jag kan lova att han vill, vill, vill!!! Den har åkt på flera gånger dom senaste dagarna:-)

That's all for me:)) Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Maria

Nej nej nej!!! Nu har texten under korten hoppat all världens väg...men ni får helt enkelt gissa vad det föreställer:-))
Kram Maria

2008-04-08 @ 21:46:51
URL: http://www.mariaherdebrant.blogg.se
Postat av: M.J

Ja e ju så heeeeeet!! Hahaha..
Fina pics..

2008-04-10 @ 14:49:37
URL: http://www.marijj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0