Statistik

WOW!!! I går sprängde jag alla tidigare gränser på hur många som besökte bloggen=)
62 sidvisningar och 22 unika besökare!!! INTE ILLA FÖR LILLA MIG=) Glad blir jag att folk tittar in!

Nu har jag varit hos doktorn med Oliver! Han har en stortånagel som ser lite skum ut. Dom kunde inte svara på vad det var....utan skrapade och klippte en bit av nageln för att skicka till labbet! Oliver såg mycket frågande ut när han pratade med doktorn!!!

Doktorn: Så ska vi skicka det här till labbet för att se om det växer.
Oliver: Växer??? Om det inte växer då?
Doktorn: Då är det inte nagelsvamp. Då får vi se om vi kan göra något annat.
Oliver: Vadå VÄXER???
Doktorn: Vi stoppar ner skrapet och biten i en vätska och odlar det och om det växer är det nagelsvamp.
Oliver: Kan det växa på min tå?
Doktorn: Nej, bara om man har vätskan på.
Oliver: Om jag tar vätskan på tån då?
Doktorn: Nej, vätskan finns bara på labbet!

Jag fick berätta för Oliver i bilen tillbaka att det handlade om bakterier och att man gör så här för att se vilka sorts bakterier det var! Inte helt lätt för en 7-åring att fatta=)

Det var allt för nu!
Kram Maria


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Oliver har helt rätt. Det är inte lätt att fatta vad läkarna säger.... och sen ska man begripa vad de menar också!!!!!!!!!!!!
Alla borde ha en "mamma" som kan förklara.
Kramar.

2008-04-15 @ 12:35:22
Postat av: Kristin

Så rart!

2008-04-15 @ 18:17:27
URL: http://kristin84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0