Sovmorgon, pizzatime o simning=)

I dag fick jag sovmorgon=) Underbart!!! jag sov ända till 10:20!!!!! Jag antar att jag behövde det=)

Regnet har duggat ner stora delar av dagen - inte så kul. Men tittar man däremot på träden så är det positivt - dom blir grönare för varje dag! Lite regn gjorde naturen gott=)))

Låt se vad som hänt hos oss i dag......massor som vanligt! När Jiggan fyllde 30 fick han en "pizzamaker" som inte använts så flitigt.......men i dag skulle barnen få göra sina egna pizzor. Jättekul tyckte dom=) Dom fick själva välja ut o lägga på det dom ville ha. Samtliga barn valde kebab! Oliver o Timmie ville visa att dom kunde göra pizza som Delfinen och la därför på lite sallad och gurka och toppade med kebabsås=) Delikat!!!
           

Ludvig hade en trött dag i dag. Han var väl helt slut efter gårdagen antar jag! Efter att han sovit var han fortfarande trött och gnällig men slappade sen i soffan framför sin favvofilm: "Teletubbies". För en vuxen kan det te sig patetiskt.....men ungar i Luddes ålder verkar älska det. Ett tips till dig Jenny......skaffa en film med Teletubbies och My lär sitta trollbunden en stund=) 4 färglada figurer med namnen: Tinkie Winkie, Dipsy, Lala och Poe. Dom kan inte prata rent utan pratar bebisspråk och kramas mest hela tiden. Lala är definitivt Luddes favorit=)
           

Oliver, Timmie o Joel har spenderat stora delar av dagen ute. Dom var ju tvugna att plocka ur alla flintastenar ur bilen och har sedan sorterat dom i olika högar! Kul har dom haft i alla fall! Varför köpa dyra pedagogiska leksaker när stenar duger???=)

Joel har som vanligt simning på söndagar och i dag var inget undantag. Joel o jag gav oss i väg och upptäckte att det inte var så många barn där i dag som annars. Det hade varit träningsläger dagen (och natten) innan så de flesta var nog slutkörda. De ordinarie simtränarna var heller inte där och inhoppare var två tjejer i 12-13-års åldern. Barnen i gruppen läste snabbt av läget och körde rejält med de stackars tjejerna. Men INTE min son.........SÄKERT! Jiggan sa en gång att Joel är som en kobra.......och det kan jag hålla med om! Man vet helt enkelt inte när han hugger!!!!

Nu sover mina små och i morgon startar en ny vecka. Vi får väl se vilka möjligheter och spännande upptäckter som gömmer sig i den veckan=) Med barn i huset är det aldrig tyst och heller aldrig tråkigt=)

SYSKONKÄRLEK=)
image207

Ha en fortsatt lugn söndag=)
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

titta in och tacka för din fina kommentar.. Söta barn du ha. Så otroligt gulliga. Hoppas ni få en bra dag i solen..
Kram kram/ Therese

2008-04-28 @ 09:13:24
URL: http://www.melwinsmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0