Ombytta roller!!!

I dag har jag och min gubbe bytt roller här hemma:-) Han stod för middagslagandet och jag stod för att bygga i hop en skänk till köket. Bygget av skänken påbörjades för ett par veckor sedan....men efter att ha skruvat i skruvar i de första delarna upptäcktes det att det fattades en del. Den absolut mest betydande delen i hela
skänken.....mittendelen som håller i hop det mesta!! Men nu har vi fått delen och jag kan fortsätta:-)
Plättlätt tänkte jag och vips......20 minuter senare var den färdig! ABSOLUT INTE!!!!!

De förborrade hålen stämde inte och jag fick slutligen göra egna hål för att det skulle stämma. Efter en hel dag innehållandes många svordomar (med paus för middag och lördagsgodisköp med barnen) kunde jag konstatera att jag var färdig:-) Eller ja, delvis....överdelen är fortfarande omonterad! Men det tar jag en annan dag....kanske! Hade Jiggan gjort den hade vi troligtvis fått beställa en del nya delar och haft flera hiskeliga

Barnen har lekt med kompisar så hela huset har som vanligt varit översvämmat med barn hela dagen. Precis som om det inte räcker med 4 egna barn! Så måste det vara det dubbla i bland!!! Mat, tjat o gnat! KRÄVANDE!

Nu ska jag snart korka upp en vinare och sätta mig i soffan tillsammans med gubben!

Ha det gott och ta hand om er:-)
Kram Maria

        
Gamla skänken           Delar till nya skänken  Skruvar o annat

image26
Ludvig poserar framför det färdiga objektet

Kommentarer
Postat av: Maria

Hoppsan. En del av texten åts upp av "bloggmonstret" men det ska stå att Jiggan får massa utbrott när bygge i hemmet ska ske!!! Maria

2008-04-05 @ 20:20:45
URL: http://www.mariaherdebrant.blogg.se
Postat av: malin

hittade dig!
kul att läsa vad som händer. och gott att se dig och joel i går.
krama alla killar från mig/malin

2008-04-05 @ 21:34:44
Postat av: Maria

Hej Malin!
Kul att du hittade hit:-)
Hoppas att du kommer hit rent fysiskt också....jag menar på fika hemma hos oss! Du....jag....lillpysan....o Ludde:-) Wow....vilken mix:-)
Kramar Maria

2008-04-05 @ 22:21:38
URL: http://www.mariaherdebrant.blogg.se
Postat av: Jenny

Klart du fååår!
Jag lägger gärna upp en länk till dig med om det är ok?!
Lycka till med byrån förresten:-)
Natti natti

2008-04-05 @ 23:19:26
URL: http://JennieMarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0