Ojojoj - vilken dag=)

Det har varit en lååång måndag och mycket har hunnit hända runt knutarna.
Spiralen sitter där den ska och faktiskt gjorde det inte så ont som jag trodde, men det är ingen direkt behaglig känsla!!! Under tiden fick Joel vara lite längre på dagis (en halvtimma) o Ludvig var hemma med farmor!

Ludvig o Joel har hjälpt mig att skura utemöblerna i dag=)) Eller rättare sagt......Joel hjälpte mig lite grann medan Ludvig plaskade i vattnet=) Helt underbart att dom flesta barn faktiskt älskar att greja med vatten!!! Rent blev det i alla fall till slut.......lagom tills Oliver o Timmie kom från skolan!
            

Då var det dags för mellanmål, som avnjöts ute i de varma vindarna=)
image211

I går köpte jag några krukor med färska örter som var tvugna att komma i jorden i dag.......så plantering blev det också! Nu börjar min rabatt med färska örter att ta form och består nu utav: gräslök, oregano, rosmarin, timjan o Basilika. Vet inte mer vad som kan passa till den kommande sommarmaten/grillningarna men har ni några bra tips så vill jag gärna veta!
image212
Mmmmmm.......doften av färska örter slår det mesta=)

Barnen var som vanligt ute och lekte! I bland lite osämja men för det mesta var dom sams=)
image213
Här har dom hittat en vattenpöl och har dratt av sig skor o sockar för att bada fötterna! Mmmmm.....somrigt=)

Helt plötsligt slog orken ner från disig himmel!!! Jag drog med Ludvig upp på övervåningen och bestämde mig att NU skulle det ske! Det vi pratat om i flera veckor.....att plocka ner garderoberna i Olivers o Timmies rum så att det blev mer plats för dem! Och jag lovar.......jag slet som en GRIS! Men JAG FICK NER 5 GARDEROBER!!! JAG gjorde det.......HELT SJÄLV!!!!! Ryggen värker, men jag är MER ÄN NÖJD! Nu ska det BARA spacklas och målas sedan är det färdigt=)
Tyvärr lyckades jag inte att komma i håg kameran före jag började min demolering, men efter ser det nu ut så här:
image214
Sååååå mycket mer plats för dom blir det nu=)) Underbart!

Nu har jag tyvärr inte så mycket mer att berätta om i dag! Men det kommer mer i morgon.....var så säker=D
Bamsekramar Maria

Kommentarer
Postat av: Anna

Snyggt jobbat! 2kg är ju skitbra =) Grattis!

Duktig du är som grejar så mycket hela tiden, antar att du sysselsätts av dina pojkar!!
Haha du påminner om Lynette i DH!!
Kram

2008-04-28 @ 22:10:11
URL: http://annacsvensson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0