I'm back:-)

Nu har jag inte lagt in något vettigt på två dagar och känner att det är dags!!!
I går var en hektisk dag (som alla fredagar) med skola, två tandläkarbesök, fotboll och kompisar! Varje fredag likadant (förutom tandläkaren)!

Att sätta en 1,5-åring i tandläkarstolen är INTE det lättaste! Ludvig fick i det närmaste panik så fort vi kom in i rummet. Inte så kul!!! Men tandläkaren fick räkna tänderna medans han skrek:-( 18 små bissar har han nu:-) Andra tandläkarbesöket gick däremot bättre då det var Timmie som skulle upp i stolen. Inga hål.....men det kan bli fråga om tandställning i framtiden pga överbett! That's life......inget värre i alla fall!

I dag har barnen för en gång skull varit hemma (nästan). Joel var på kalas i några timmar annars har HELA familjen bara umgåtts och myst:-) För ovanlighetens skull!!! Joel var så fin i sina kalaskläder ska ni veta!

image47

Barnen fick bestämma vad vi skulle äta i dag och vanligtvis brukar det bli tacos eller något i stil med pasta! Men i dag var det kamben på menyn! Det gick otaliga rader av revben innan dom fått nog! Nu lär dom väl dricka vatten hela natten efter detta!!! Jag fick några kort då dom likt kannibaler hugger in!

                            

Sedan hade jag lovat Joel att göra kladdkaka.......så fler onyttigheter blev det! En trevlig överraskning var när vi för första gången handlade i den nya godis o videoaffären! Stooooor variation på godiset och billiga hyrfilmer! Stammisar lär vi nog vara framöver......men bara på lördagar:-)

Ludvig hade INTE lätt för att somna när det var dags att lägga sig! Vanligtvis somnar han vid 19-19:30. Men i dag somande han först vid tiotiden! Hoppas hoppas hoppas att han får sova länge i morgon! Och middagsluren i morgon lär inte vara längre än en o en halv timme!!!

image51
Så här aktiv kan man vara på kvällskvisten!

Nu ska jag lägga mig så att jag orkar upp med mina små juveler i morgon! Men först en otroligt fin bild på Joel!

image52

Ha det skönt!
Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: Jenny

Tack, vad du är snäll:-)
Vilken tillfällighet- min mamma är också sjuksköterska. Fast idag kände jag att det var bäst att gå direkt till de som är lite mer vana småbarn. Mor min jobbar mest med 75+.
Tycker att det är kul att se alla bilder du lägger ut. Borde lägga ut bilder oftare.
Kram kram

2008-04-13 @ 19:57:09
URL: http://JennieMarie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0