I blåsväder!

Blåsigt har det varit i dag....men ändå skönt att komma ut i solen! Solen som jag längtat efter hela vintern. Nu lär jag inte spendera mycket tid inomhus när solen är uppe=)

I dag kom Jiggan hem och det är skönt att få någon att dela hushållsarbete, barn och tid med! Skönt skönt skönt=) Jag har lyckats att rensa bort alla grästuvor runt sandlådan också.....så nu börjar trädgården att arta sig=) Men det är lååååångt kvar tills det är som jag vill ha den!!!

Barnen har som vanligt varit ute och lekt.....jag hade ärligt talat inte gått med på att dom suttit inne när solen lyser!

I morgon kommer barnens kusin Liam hit under dagen när hans mamma o lillasyster har lite ärenden att uträtta! Roligt för Joel att ha någon här att leka med=) Men han och Liam leker nästintill varje dag i alla fall! Det kan ju inte bli bättre än att ha en kusin som är jämngammal! Eller kusin ska man väl inte kalla det......dom är som bröder=) Både positivt och negativt!!!

En del bilder har jag också hunnit med att ta! Kul med foton på både folk och fä!

           

           
Bild 1: Blommor som Oliver o Timmie plockat till mig på väg hem från skolan. Underbart!!!
Bild 2: Ludvig kör med traktorn i sandlådan.
Bild 3: Ludvig kombinerar sina två favoriter! Vatten och fordon (lastbilar är det allra bästa, men traktorn går även under "la-bil").
Bild 4: Mitt nyrensade jordgubbsland=)
Bild 5: Jiggan har precis kommit hem=)
Bild 6: Cykelhuliganerna Oliver o Timmie.
Bild 7: Joel visar upp sin "knallpulversten". Jiggan o Ludde i bakgrunden.

När jag stod och lagade mat så fick jag syn på krukan med gul lök......och den hade också fått vårkänslor=) Det stack upp en massa skott överallt!!! Undrar i fall man kan plantera dom??? Någon som vet?

image86

Roligt ser det ut i alla fall=)

Ha det gott alle man! Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Jenny

Va mysigt!
Till och med lökarna har fått vårkänslor:-D
Vart bor ni??

2008-04-17 @ 22:08:16
Postat av: Margaretha Ring

Man kan inte plantera sådan lök! men det går bra att äta det gröna, ha det gärna i sallad.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0