Hektisk helg!

Nu har jag varit frånvarande från bloggen under helgen och det har sina orsaker! Helgen har varit fulltecknad med kalas, fest mm. Kul har vi haft.....men ingen direkt avslappning! Även dom närmsta helgerna framöver är fulltecknade med bla. dop och konfirmation!!!

Lördagen var för barnens del fulltecknad med kompisar. Liam fyllde 6 år och Joel var på födelsedagskalas. Lördagsgodisinköp blev det också=)
jag och Jiggan fixade barnvakt och kunde för en gång skull gå ut tillsammans=)) Farmor fick äran och fick även två bonusbarn på köpet! Liam sov över och Neo passades också. Tufft för farmor......men det funkade jättebra=)

Jag och Jiggan var som sagt ute på kvällen! Vi började med mat på Delfinen för att sen gå till varsin förfest! Jiggan hos Daniel och jag hos Marie. Senare strålade festerna samman och de flesta åkte till Kanske. Tjejerna spenderade mestadels av tiden på dansgolvet medan killarna stod i baren (ovanligt!!!).

Skitkul hade jag och rullade hem med taxi vid stängning.

Söndagen började med tre besök på toaletten med huvudet däri=( Ingen magsjuka i alla fall!!! Jag får skylla mig själv! Ludvig stog bredvid mig och kommentarerna haglade: "Blääää", "Mamma ont", "Pola" (spola). Inte så kul!

Senare på söndagen hade Liam kalas för släkten......och som tur var så var jag inte den enda som varit ute dagen före. Det var dom flesta!!!

Dagen avslutades med uppstädning av huset (krafterna kom tillbaka!) och sedan slapp i soffan!

I DAG ÄR DET MÅNDAG! Och i dag börjar mitt nya hälsosamma liv! Mer motion och nyttigare mat står på schemat! Jag SKA gå ner några kilon innan sommaren! Målet är totalt 13 kilo men det är innan året är slut! Innan sommaren siktar jag på åtminstone 5 kilo! Vi får väl se hur det går!!! Men denna gången är jag superpeppad!

Inga bilder blev det taget av vare sig fester eller kalas men kort på barnen har det blivit! Jag lägger in dom senare med dagens "kortfångst" så blir det ett litet fotogalleri! Håll utkik efter det senare i kväll!

Ha en underbar och solig måndag!
Kram Maria 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0