G=Godkänt och mjölkslurp

I dag har varit som de flesta andra dagar, inget spektakulärt har hänt! JO FÖRRESTEN!!! Canal digital har äntligen lokaliserat vad felet var med dekodern. Dom har inte berättat det för mig....men kanalerna funkar nu i alla fall:)) Skönt att slippa tänka på alla program man missar på tvn. Marie var ju så snäll att hon uppdaterade mig med att Grey's faktiskt inte sändes i går.....och tur var väl det! Annars hade jag sprungit runt här och varit helt rosenrasande!

I dag fick jag mitt slutbetyg på C-uppsatsen. Det finns två betyg att få......G eller VG. Tyvärr blev det inte VG denna gången men det gör mig inte ett dugg! Huvudsaken är att jag fick ett G....det var det jag siktade på! Nu ska jag bara skicka efter lärarexamensdiplomet och rama in det så att jag kan hänga det i hallen. Kanske Jenny tittar in och får syn på det och förknippar mig med någon kvacksalvare:-))

När jag hämtat Joel i dag så promenerade vi som vanligt hem......han fullt sysselsatt med att äta russin o banan.....och jag med att försöka få honom att GÅ! Han kan verkligen konsten att titta på varje liten sten och pappersbit utmed trottoaren! Och det finns ju ABSOLUT INTE något skräp från Hee ner till oss! Han frågade i dag varför alla slänger massa skräp i naturen.....och vi var rörande överrens om att det var idiotiskt! Ludvig sov som vanligt i vagnen:))

image41
Ludvig kan INTE ligga ner o somna utan måste sitta upp tills han somnat ordentligt:-)

image42
Joel tankar energi på vägen hem!!!

Väl hemma och alla barn kommit hem invaderades huset av barn igen! Som tur var kunde de vara ute i dag:-) Kanonväder samt att barnen fick rört sig ordentligt. Dom somnar så gott på kvällen när dom varit ute på dagen:))

Jiggan kom hem i dag:-) Alltid positivt när han kommer hem. Han o Ludvig har en rutin..... så fort han kommer innanför dörren kastar Ludde av sig kläderna och ska duscha med pappa! I dag var inget undantag....även fast han duscha med mig i morse:-)) Sedan kom svärmor på "ett kopp kaffe" (som Joel säger).

Vid middagen lyckades Ludde hälla ut mjölk på bordet och Jiggan fick då en idé om hur man kan torka upp!

OBS! BILDERNA HÄR UNDER ÄR INTE FÖR KÄNSLIGA TITTARE!!!


image43
Man börjar med att plocka upp ett barn i vinkel vågrätt mot bordet.........

image44
.....och låter barnet sörpla i sig mjölken. Är det inte tillräckligt med ETT barn........

image45
.......så lägg dit ett barn till..........

image46
.....eller varför inte TVÅ:-)))

Ha det gott allesammans:-) Kramar Maria

Kommentarer
Postat av: maggan

Kallas detta inte för söleri! Uppfostran tack!
Älskar mina busungar. Mormor

2008-04-10 @ 20:16:05
Postat av: Jenny

Underbart att se! Beundrar dig för ditt "hålligång". Kvacksalvare (hihi), inte då.
Tyckte nästan att det lät som en inbjudan på kaffe i inlägget ovan... hehe!

2008-04-10 @ 23:02:07
URL: http://JennieMarie.blogg.se
Postat av: Margaretha Ring

Ett stort GRATTIS till min underbart duktiga dotter. Du har kämpat bra under dessa åren. Du kan vara riktigt stolt över dig själv, för jag är stolt över dig! Älskar dig min dotter!

Postat av: Maria

Tack tack tack min underbara mamma!Hade det inte varit för dig (och min familj) så hade jag aldrig klarat det! Tack för att du under alla år stöttat mig i det jag vill göra (både rätt o fel) och för att du alltid finns där:-) Jag är stolt över att vara din dotter!!!
Jag älskar dig!
Kram din dotter

2008-04-11 @ 23:29:31
URL: http://www.mariaherdebrant.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0