Gårdagens Solvik o dagens nytt!

För att börja med vad som hände i går! I går var alla barn lediga från skolan och jag bestämde mig för att det inte skulle bli en tråkig hemmadag för barnen som vanligt!!! Solviks camping hägrade.......inte så långt bort, men tillräckligt nära för att ha en chans att inte bli nertjatad om när vi skulle vara framme! Vädret var underbart och alla förutsättningar för en perfekt dag fanns! Det fanns bara ett hinder innan vi skulle åka. Det var att Ludvig skulle sova för att inte bli trött och grinig under tiden där! Tiden fram tills han vaknade var så lååååång ska ni veta! Jag hörde ungefär varannan minut frågan om när vi skulle åka! TILL SLUT VAR VI PÅ VÄG=) Jag, mina 4 barn och pickninckkorgen. Det kunde inte gå fel=)

Vi fick en helt underbar eftermiddag tillsammans med cirka 20 mammor till och tredubbelt så många barn! Det vimlade av folk.....vilket jag aldrig varit med om där!


Här syns tyvärr inte allt folk......men senare ramlade det dit ungefär dubblet så många som på bilden!

Barnen klättrade, gungade, hoppade, skuttade, rullade och åt! Dom hade SÅÅÅÅ roligt och turligt nog var det kompisar där som dom kände! Under hela eftermiddagen var det inte en enda sur min, inga uppskrapade knän eller händer och inga slagsmål=) Kan det bli mycket bättre???

               

               

               

Ludvig var inte still långa stunder precis!!! Han skulle göra ALLT som alla andra gjorde.....vilket han också gjorde. Detta medförde ju att jag också fick springa efter honom för att kolla så han inte hittade något olämpligt att stoppa i munnen, kom i vägen för nån gunga eller rent av klättra upp nånstans och ramla ner! Han hittade dock dagens höjdpunkt som han fastnade vid en stund!!! En hög med sten som han förflyttade en och en (hihihi) till en brunn! Där kastade han i stenen och hämtade sedn en ny=))

               

               

Enda lugna stunden han hade var när Linda kom med sina barn och hon mutade honom att sitta still med hennes mobil! En liten stunds vila blev det!!! Tack så mycket Linda......jag behövde det=))

           

Trötta barn var det på vägen hem och jag lovar.......en lika trött mamma!!! Men med mycket nöjda och glada barn och en lika nöjd mamma=)

DAGENS BILD: Oliver

image159



Dagen i dag då? Som vanligt stack dom stora grabbarna till skolan och jag o Ludde lämnade Joel på dagis! Sedan hem för att tvätta, röja och sånt däringa som man gör varje dag......fast aldrig hinner att man blir färdig med! Linda kom förbi på en kopp kaffe och likaså Nova med Andrea o Jonna. Mysigt och kul att prata en stund med vuxna i stället för bara med barnen=))))

Hämtade Joel på dagis och såg sen inte röken av honom förrän långt senare. Han föjlde med Nova hem och skulle leka med Andrea. Hem och somnade Ludvig ute i vagnen.......sen kom Oliver o Timmie. Tryckte i sig varsin macka och cyklade sedan till en kompis! Inte mycket jag har träffat mina tre stora gossar i dag......men det är skönt att dom är ute och leker när det är så fint väder=)))

När Ludde vaknat gick vi till Nova och fastnade där en stund=) Barnen åt glass och vi pratade=))))
Ännu en underbar dag=)

image160
Glassmaffian=)

Hoppas på en lika underbar dag i morgon, och i övermorgon och i överövermorgon och...........=))
Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Therese *Mamma till Melwin*

kika in vilka otroligt söta barn du ha. Fina bilder.
Ha en bra dag i solen..

2008-04-25 @ 12:23:33
URL: http://www.melwinsmamma.blogg.se
Postat av: Kristin

Vilka härliga bilder. Speciellt den med brunnen
hehe

2008-04-25 @ 16:46:52
URL: http://kristin84.blogg.se
Postat av: Jenny

Shit, va söt han é.
Hur gammal är Ludvig?
Jag och syrran har tydligen samma smak på foton:-)

Kram

2008-04-25 @ 21:50:45
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Vilka härliga bilder!
Hoppas det sköna vädret håller sig så det blir fler såna dagar :)

2008-04-25 @ 21:58:58
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Lisa

Det där såg riktigt härligt ut! Vad skönt att bara leka, njuta av solen och äta glass... Hoppas ni får många sådana dagar ;oP

2008-04-26 @ 10:47:43
URL: http://lisalan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0