Förskoleklass, Tumlaren o utvecklingssamtal

I dag har det varit full fart hela dagen! Joel var på besök i förskoleklassen, Oliver o Timmie var på Tumlaren med skolan och jag försökte organisera dagen med lämning, hämtning, barnvakt under utvecklingssamtal och allt annat som rör sig!

Joel hade haft otroligt roligt på förskoleklassen och var så nöjd när jag hämtade honom! Skönt=) Han var däremot väldigt pirrig och spänd innan han skulle dit, vilket märktes på hans orolighet i kroppen! Han hoppade, skuttade och sprang innan och energin verkade bara outtömmlig!

Oliver och Timmie var på Tumlaren och båda två fick till slut bevisa för lärarna att dom klarade simma 25 meter, vilket är målet i årskurs 1. Skönt att båda klarade det och att dom i stället kan fokusera på övriga ämnen och sommarlovet som hägrar......med massor av simning!

Jag var på utvecklingssamtal i dag! Joel stod i fokus och själv vet jag ju vad han kan och inte kan......men det är alltid roligt att höra det från någon annan. Jag fick veta att han på dagis är en glad och framåt kille som älskar att sjunga och lätt snappar upp texter. Han kan verka okoncentrerad men när det väl kommer till kritan så har han fått med sig allt i alla fall! Han har ett oerhört ordförråd och förstår även orden han säger. I matten ligger han långt framme och fullgjorde kraven för förskoleklass redan i höstas (alltså ett år innan han ens börjat). Han hade däremot problem med att ta ett nej men kunde argumentera (både ofta och länge) för sin sak! Han är speciell vår lille Joel.......så smart så att det i bland kan bli jobbigt att veta hur man ska stimulera hans oerhörda kunskapstörst! Men ingen kan vara stoltare över honom än jag=)

När jag avslutat samtalet kastade jag mig i bilen för att möta upp farmor som tog hand om Ludvig. Tog vagnen och småsprang ner för att hämta Joel på förskoleklass. Jäkt och stress!!!

Eftermiddagen har vi spenderat ute i det underbara vädret! Oliver, Timmie o Joel fick i uppgift att passa Ludvig på utsidan medans jag skalade potatis och dom tog uppgiften på största allvar! Dom var hack i häl på honom hela tiden!!! SSSSÅÅÅÅÅÅÅÅ duktiga är mina grabbar=)

Oliver o Timmie försvann i väg till judon och Joel o Willy lekte ute. Då passade jag på att röja lite samt att få in en tvätt. Såna där "måsten" som bara är tvugna att bli gjorda, även fast det är fint väder.

I morgon bär det av till Solviks camping på eftermiddagen. Självklart i fall det blir fint väder......jag har ingen lust att stå med dyblöta sura ungar i spöregn!!!

Lite bilder blev det i dag med!

              
Bild 1: När grabbarna får i uppdrag att ta hand om Ludvig
Bild 2: Varje gång Jiggan kommer hem slänger Ludvig av sig kläderna för att duscha. I dag var inget undantag=) Det lär bli duschning varje dag eftersom Jiggan är i Lysekil o jobbar och kommer hem varje dag!
Bild 3: Så här oskyldig kan man se ut när man gjort något man inte får=)

Slutligen har jag en underbar bild på Ludvig när han kollar på Tv. Kolla in stilen!!!  =)))

image130

Ha det gott i värmen=)
Kramar Maria


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0