3 solar på samma dag:-)

I dag har det varit underbart väder! Sol, varmt och VÅR!!! Det känns så skönt....nästan spritter i hela kroppen. En promenad upp till dagis för att hämta Joel blev det också. Jätteskönt att putta vagnen upp för alla backar. Det känns i hela kroppen:-)

När alla barn återigen var hemma passade vi på att vara ute. Oliver och Timmie hade en kompis här och Joel hängde efter dom som vanligt. Jag rensade sandlådan på ogräs så att vi SNART kan fylla på med mera sand. Det är ju synd att ha en sandlåda bara för syns skull menar jag!!! Ludvig hade fullt upp med att botanisera vattenpölens smutsiga vatten. Han har även provat på att dyka ett par gånger i dag. Rakt ner i vattenpölen med huvudet för att sedan resa sig och peka på kläderna med kommentaren "Dä". Genomsur var han när han efter många timmar ville komma in! MEN....han hade jättekul! En riktig uteunge:-)

Sol #1: Den på himlen så klart. Lyser och ger mig kraft efter vinterns tunga regn!
Sol #2: Min gubbe kom hem i dag efter att som vanligt ha varit borta sedan i måndags.
Sol #3: Marie var här på fika. Hon kan konsten att lätta upp den mest tryckta stämning.

Alltså, MARIE var på fika i dag!!! Men jag måste ju berätta att hon faktiskt GLÖMDE BORT MIG till en början! Helt horribelt. MEN...jag vet också att hon fick dåligt samvete och faktiskt pallrade sig hit! Plus för det. Marie hade som vanligt fullt upp med att busa med barnen, och efter en kvart började hon stäppa sin vanliga dans.....hahahaha! Chicken......till slut kom det "Jag pallar inte mer än 15 minuter här". Alltid lika roligt:-)

I morgon hoppas jag på en lika solig och spännande dag!

OBS! Marie kommer att lägga in ett kort på sin blogg som är av ett bord fullt med tvätt! Tro inte att det är min tvätt!!! Tro henne inte....det är faktiskt bara en synvilla:-)

Kram från mig:-)

image8
Ludvig i vattenpölen:-)
image9
En krokus som INTE blivit nertrampad av alla grabbar!!!
image10
Marie busar med Ludde....som faktiskt inte är rädd för henne längre. Det tog BARA 1,5 år:-)
image11
Bilden säger inte så mycket....men här tar hon kort på Timmies byxor....hahahaha


Kommentarer
Postat av: anna

Härligt det ser ut :)
Hoppas du får en bra helg!

2008-04-04 @ 11:53:09
Postat av: Maria

Hej Anna.
Hoppas att du också får en bra helg:-)
Maria

2008-04-04 @ 12:24:55
URL: http://www.mariaherdebrant.blogg.se
Postat av: M.J

Haha.. helt underbart med mej va.. *skratt*
JA E JU SÅ JÄVLA ROLIG =)... hehe..

Ja gillart!

2008-04-04 @ 13:33:35
URL: http://www.marijj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0